حضور استاندار خراسان رضوی در نشست هم اندیشی خیران کارآفرینی و اشتغال استان

استاندار خراسان رضوی در نشست هم اندیشی خیران کارآفرینی و اشتغال استان حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید با مشارکت مردم توانسته در راستای توسعه کشور گام بردارد و از این تعامل و اعتماد بهره های زیادی برده است.
وی با بیان این که مسئولان اگر مردم را درکنار خود نداشته باشند در هیچ عرصه ای به موفقیت دست نخواهند یافت؛ افزود: امام خمینی (ره) در کنار مردم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان ایستادگی کند، بنابراین مسئولان هم باید این موضوع را بدانند که اگر مردم را از خود دور کنند، پیشبرد اهداف ناممکن و یا بسیار سخت خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: معلولان ظرفیت های پنهان جامعه هستند که در صورت اعتماد می توانند توانایی خود را به منصه ظهور رسانند.
وی گفت: خیرانی که در مسیر رفاه معلولان و کمک درمساعد کردن شرایط زندگی و به خصوص اشتغال آنان گام بر می دارند بدون شک اجری بزرگ در انتظار آنها خواهد بود.


رشیدیان ضمن تقدیر از افرادی که خیرخواهانه در زمینه ایجاد اشتغال استان تلاش می کنند، بیان کرد: بیکاری سرمنشا بسیاری از بزه های جامعه است که تلاش در رفع آن عبادتی بزرگ است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رفع فقر یکی از بزرگ ترین اهداف دولت است افزود: به دنبال آن هستیم که هیچ کودکی مجبور به کار نباشد، هیچ زنی برای گذراندن زندگی به کار سخت وا دار نشود و هیچ مردی برای تامین مخارج زندگی خود شرمنده خانواده اش نشود.
وی با تشریح برخی ویژگی های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: باید با بهره گیری از امکانات موجود و استفاده از توان فکری خود جوانان، فرصت های شغلی ایجاد کرد.
رشیدیان با یادآوری ظرفیت های اشتغال در استان خراسان رضوی اظهار کرد: هر چند مشکلات فراوان است اما دستگاهها و نهاد های دولتی بایستی با همدلی و اتحاد ظرفیت های موجود در زمینه اشتغال استان را شکوفا کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار معلول متقاضی کار در استان وجود دارد که درصورت عدم توجه روز به روز به تعداد آنان اضافه خواهد شد.
حمیدرضا پوریوسف در خصوص افراد ‘سخت کار’ گفت: این افراد یا توان جسمی اشتغال را ندارد و یا به خاطر شرایط اجتماعی خود از اشتغال محروم هستند که در هر صورت سخت کار به شمار می روند.
وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی توانند پاسخگوی اشتغال معلولان باشد، خاطرنشان کرد: جامعه نیز باید به اشتغال این افراد توجه داشته باشد چراکه در صورت عدم توجه، تبعات آن برای تمامی افراد خواهد بود.
شایان ذکر است؛ بیش از ۴۶۰ هزار معلول در خراسان رضوی زندگی و ۴۰۰ خیریه در مشهد به مستمندان و معلولان نیازمند خدمت رسانی می کنند.
گفتنی است؛ در حاشیه ی این نشست، مجمع خیران کارآفرینی و اشتغال در استان افتتاح شد.